gorawino 022m.jpg

Seniorzy w Czechach, Praga, cz.5
Nasze podróże - Czechy
Autor: Jolanta i Tadeusz Dach

Przedstawiamy część V  i zarazem ostatnią relację z wyjazdu seniorów Gminy Rymań do  Południowych Moraw, Wiednia i Pragi. Czytelników naszych możemy tylko przeprosić , że tak długo trwało jej opracowanie. Autorzy.

Wszystko się kiedyś kończy, tak więc nastał ostatni dzień wycieczki seniorów z Gminy Rymań do Południowych Moraw, Wiednia i Pragi. Rankiem, po śniadaniu w Hustopece, nastąpiło pakowanie się do autokaru i wyjazd do Pragi. To był ostatni punkt naszej wyprawy. Z Pragi w godzinach wieczornych planowany był wyjazd już do Polski, a rano, po całonocnej podróży mieliśmy być w Rymaniu.

Odległość z Hustopece do Pragi wynosiła ponad 230 km. Trasę tę przejechaliśmy w ok. 2,5 godziny. W Pradze wysiedliśmy w dzielnicy Pogorzelec (Podhorolec) i stamtąd zaczęliśmy naszą wędrówkę po tym wspaniałym mieście. Należy zaznaczyć, że jeden dzień pobytu w Pradze, to dużo za mało, aby ją dokładnie zwiedzić.

Praga jest bardzo starym miastem. Pierwsze plemiona słowiańskie przybyły na te tereny ok. 500 roku. Walki o dominacje doprowadziły ok. 800 roku do władzy dynastię Przemyślidów, którzy założyli tu miasto i wznieśli dwie warowne osady: Zamek Praski i Wyszehrad.

Jesteśmy na Placu Wacława

Jantar : Grot w Pucharze Polski
Sport w gminie - KS"Grot"
Redaktor: Administrator

Jantar : Grot w Pucharze Polski! Zapraszamy na mecz, który odbędzie się 19.08.2012 r. godz. 15:00.

Zabawa w Gorawinie

ciężarowych

Rogowo - Lotnisko

11 sierpnia 2012r

Położone nad samym morzem Rogowo w Gminie Trzebiatów będzie w dniach 10-12 sierpnia 2012r, miejscem spotkania – zlotu posiadaczy i miłośników wojskowych pojazdów ciężarowych oraz zabytkowych. Największą grupę będą stanowiły wojskowe ciężarówki US Army. Na teren lotniska przybędą również legendarne motocykle Sokół 600 i 1000 oraz grupy rekonstrukcji historycznej.

W czasie zlotu organizatorzy zaplanowali dla uczestników wycieczkę historyczną po obiektach powojskowych byłego lotniska dla wodnosamolotów, paradę i prezentację pojazdów wojskowych, konkursy z nagrodami na najciekawszy pojazd i wydarzenia artystyczne.

Rozpoczynamy uroczystym otwarciem miejsca lądowania dla śmigłowców ratowniczych w ramach Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

Atrakcją dla wszystkich pasjonatów techniki będzie pierwsza publiczna prezentacja amerykańskiego czołgu Sherman M74, jednego z czterech egzemplarzy w Polsce. Czołg zaprezentuje właściciel - Mark Buller- amerykański pilot i kolekcjoner.

Czytaj całość

Gorawino bierze udział w konkursie na szczebku województwa
Nasza miejscowość - Wydarzenia
Redaktor: Administrator

Gorawino przystąpiło do konkursu na szczeblu województwa zachodniopomorskiego, nt. „ Rozwojowe i przyjazne środowisku sołectwo”.

Konkurs organizuje Zachodniopomorska Izba Rolnicza w Szczecinie, a jego celem jest rozwój obszarów wiejskich, wyłonienie i nagrodzenie najlepszych przyjaznych środowisku sołectw, promocja innowacyjnych i oryginalnych, lokalnych przedsięwzięć ekologicznych oraz pobudzenie aktywności gospodarczej, których efektem będzie dalszy rozwój obszarów wiejskich naszego województwa.

Nasza wieś ma sporo atutów i dokonań w tym zakresie. Przeszła już pierwszy etap konkursu na szczeblu powiatowym i została włączona do szczebla wojewódzkiego.

Czytaj całość

"Biadule" z Kinowa zwycieżają!
U sąsiadów - Kinowo
Redaktor: Administrator

Kolejny sukces Zespołu Śpiewaczego „Biadule”.

21 lipca 2012 roku Zespół po raz drugi brał udział w Regionalnym Przeglądzie Zespołów Ludowych „Tychowo na ludowo”, gdzie podobnie jak w ubiegłym roku zajął I miejsce

i otrzymał ZŁOTEGO GOŁĄBKA.

Nie są to jedyne osiągnięcia naszego zespołu ludowego. Znaczące sukcesy zespołu w 2011 roku, to: II miejsce podczas przeglądu kapel, zespołów śpiewaczych, zespołów pieśni i tańca w Regionalnych Prezentacjach Folklorystycznych w Drawsku Pomorskim oraz III miejsce

w X Przeglądzie Zespołów Folklorystycznych w Złotowie.

Agnieszka i Andrzej w Azji, Indonezja cz. 5
Nasze podróże - Azja
Redaktor: Administrator

Tana Toraja, czyli tam gdzie umarli nadal żyją…

W tym odcinku przygód Agnieszki i Andrzeja w Indonezji będzie jak zawsze ciekawie,  jednocześnie drastycznie i dość strasznie.

I jeszcze uwaga, w poniższym opisie znajdują się drastyczne zdjęcia zabitych zwierząt!

Tym razem nasi podróżnicy przebywają na Sulawesi i pojechali do Tana Toraja, krainy byków, ryżowych tarasów i spektakularnych ceremonii pogrzebowych, położoną w górach.

„Pierwszego dnia rano wynajmujemy skuter i zwiedzamy najbliższą okolicę jadąc górzystymi, wąskimi drogami wśród spektakularnych tarasowych pól ryżowych. Jest przepięknie. Na dodatek co krok, mijamy przy drodze przywiązane za nozdrza byki bawołów, często w trakcie zabiegów pielęgnacyjnych którymi raczą je ich właściciele. Są kąpane, czesane, głaskane i karmione z tą samą a może większą pieczołowitością co domowe zwierzaki w Europie. Po kilku godzinach jazdy robimy sie głodni więc zatrzymujemy się przy malutkim wioskowym sklepiku gdzie gospodyni przyrządza nam naprędce zupę z “zupek chińskich” dodając rozbełtane jako, chilli i sok z limonki. Zajadamy się tym, jak nigdy wcześniej. Jesteśmy jak zawsze nie lada atrakcją dla gospodarzy i ich dzieci, po kilku minutach wszyscy chcą zrobić sobie z nami zdjęcie, mnóstwo zdjęć.”

Czytaj całość

««  start « poprz. 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 1973 - 1989 z 2603

Florenty, Nawoj,
Sulpicjusz, Szymon,
Teodor
Do końca roku zostało 256 dni.

Programy tv

Gościmy

Informacja

Strona ruszyła dnia
10-06-2008
Strona działa już
5793 dni.

© 2024 gorawino.net :: Joomla! i J!+AL jest Wolnym Oprogramowaniem wydanym na licencji GNU/GPL.